3. kapitola

30.04.2011 21:37

Brumbál: Porada začíná. První bod programu – podejte mi koblihy, prosím. Děkuji. Druhý bod programu – naše finanční situace.

Všichni: ZASE?

Brumbál: Opět jsme bez finančních potíží a to díky píli a spolupráci celého sboru, který dal dohromady rukopis Fénixova řádu. Peníze od vydavatelství, honoráře z prodeje, úplatky od politiků a několik nepatrných obětí –

Snape: HA!

Brumbál: – několik NEPATRNÝCH obětí nám –

Snape: Prý NEPATRNÝCH!

Brumbál: – nám umožnilo vyplatit Malfoyovy a –

Snape: Vy jste ZASTAVIL mou JACHTU!

McGonagallová: Ach, Severusi, zavřete zobák.

Brumbál: – a předejít tak jakýmkoli nepříjemnostem s Gringottovými a jejich (Otřese se.) výběrčími. Je pouze otázkou času než se nám začnou hrnout další honoráře.

Snape: A až se tak stane, chci zpátky svou jachtu –

Brumbál: Jsem si jistý, že mezitím Joanne –

Snape: – a žádám si i úroky –

McGonagallová: Kuš!

Brumbál: – horečně pracovala na šesté knize.

Snape: – tři malé čluny –

Prýtová a Kratiknot: SKLAPNĚTE!

Rowlingová: (Vzpurně.) Nepracovala.

Brumbál: Eh?

Rowlingová: Stávkuji. Jak jste se opovážili zmocnit mého příběhu! Viděla jsem rukopis – je tlustší než výkladový slovník! Vy si myslíte, že to někdo uzvedne, natož aby si to přečetl? A viděla jsem, co je v něm napsané! Vy chvastouni, každá stránka obsahuje žvásty o vás! Oznamuji vám, že jsem to vzala do svých rukou a ty nesmysly jsem vynechala! Třeba vše o Rubeusově stádu domestikovaných draků –

Hagrid: Ale, Joanne –

Rowlingová: – a Filiusovu sbírku medailí za hrdinství ve válkách skřetů –

Kratiknot: Potvoro!

Rowlingová: – a armádu věrných trpaslíků profesorky Prýtové, kterak odhání pryč mozkomory –

Prýtová: Behe…

Rowlingová: – a Sybiliny předpovědi, které se do posledního detailu vyplnily –

Trelawneyová: No to se podívejme!

Rowlingová: – Nemůžu uvěřit, že jste zabili některé z mých nejlepších postav! Já ty lidi měla RÁDA! Měla jsem s nimi plány! Teď musím přepsat celý zbytek série, protože jsou MRTVÍ!

Snape: Slyšeli jste? Přepíše sérii. To byla vskutku krátká stávka.

Rowlingová: Samozřejmě jsem také vyškrtla všechny dívky ze sedmého ročníku, které jsou do vás zblázněné, Severusi.

Snape: To je ale drzost!

Weasley: Hi hi! No tak, Joanne, nechtěli jsme tě ranit…

Rowlingová: Nemluv na mě, pane Randím-s-vílou!

Weasley: No tak, tykvičko, je to jen kniha. Víš, že mám oči jenom pro tebe! Ehm… vyhodila jsi tedy i moje rande s Fleur?

Rowlingová: Ne, nevyhodila. Ale možná budeš překvapený, jak to nakonec dopadne!

Weasley: O-ou…

McGonagallová: Hádám, že se všichni potřebujeme uklidnit. Pošlu pro čaj.

Rowlingová: Váš románek se zahraničním operním pěvcem jsem vynechala taky, Minervo.

McGonagallová: To jste neudělala!

(Winky vstoupí, nese čaj a začne plnit šálky.)

Brumbál: Klid, všichni, nebudeme to dramatizovat…

Rowlingová: Také jsem vyškrtla váš hrdinský souboj s Voldemortem.

Brumbál: PROČ, VY PROHNILÁ –

Rowlingová: JAAAUUU! HORKÝ!

Winky: Winky se MOC omlouvá. Winky na profesorku Rowlingovou nechtěla vylít čaj. Winky je jenom prostá hloupá skřítka, která ani pořádně nezná gramatiku.

Brumbál: Winky, prosím, vrať se do kuchyně.

Winky: Ano, pane. (Odchází a mumlá si.) Opilá máslovým ležákem, to snad ne! Proč, když jsem se za svůj život nedotkla ani kapky! Někteří lidé…

Brumbál: Co bylo, bylo. Joanne, je nám líto, že naši práci neschvalujete, nicméně už je pozdě. Aby se to již neopakovalo, radím vám napsat šestou knihu co nejrychleji. Platí? Oukej, k bodu tři – nedostatek papírových ručníků v profesorské koupelně. Mluvil jsem s Argusem –

(Ťukání a dveře se otevřou.)

Student: Hagride? Ach, promiňte – neuvědomil jsem si, že máte poradu!

Brumbál: POČKAT! Zastavte se, chlapče… a pojďte sem. (Student vstoupí.)

Vektorová: Jak se jmenujete, mladý muži?

Student: Harry Potter, madam. Já nešpehoval, na mou duši. Jen jsem chtěl říct Hagridovi, že jednorožci jsou v jeho záhoncích se zelím –

(Ticho.)

Hagrid: To je dobrý… eh, Harry.

Brumbál: Harry, už můžeš běžet.

Harry Potter: Ano, pane. (Odchází.)

Brumbál: Joanne… domníval jsem se, že Harry Potter je vymyšlená postava.

Rowlingová: Taky že je! Vůbec tomu nerozumím!

McGonagallová: Viděli jste ty brýle?

Kratiknot: A ty vlasy!

Prýtová: Co teprve ta jizva!

Snape: Nepochybně se dá smýt! Je to jen studentský žertík, přiveďte toho malého darebáka sem a uvidíme, jak bude vypadat jeho čelo, až mu ho vydrhneme horkým čajem.

Brumbál: Hmmm… skutečnost… víra… a kouzla…

McGonagallová: Přestaňte se třást, Albusi, ještě nejste senilní!

Brumbál: Všichni mě poslouchejte. Vytvořili jsme fiktivní dílo, ve které věří miliony mudlů. Bradavický hrad je místo ovlivněné spoustou kouzel a síla takové hluboké víry by mohla stačit na to, aby pozměnila realitu.

McGonagallová: Vy myslíte…

Brumbál: Že to opravdu JE Harry Potter!

Rowlingová: Jenže… jenže… Harry neexistuje!

Brumbál: Teď už ano.

Snape: Takhle to nemůžeme nechat, že? Vymyšlené postavy, které se nám producírují po hradě… ohromné, že?

Brumbál: Je tu. A já nevím, co s tím máme dělat.

Snape: No, my… vyloučíme ho! Koneckonců ani není skutečný.

Brumbál: Ne!

McGonagallová: To je nemyslitelné!

Snape: Co tedy navrhujete?

Rowlingová: Mohla bych ho v další knize zabít…

Brumbál: Eh… raději ne. Máme smlouvu s vydavatelstvím na sedm knih a podepsali jsme ji dračí krví.

McGonagallová: Pouze o jednoho studenta navíc. Komu ublíží, když ho necháme v Bradavicích?

Prýtová: Jako kdyby se neměnila už celá škola…

Weasley: Mám pocit, že mládnu…

(Ticho.)

Weasley: (Sundá si čapku.) Podívejte, dorůstají mi vlasy!

Snape: To by stačilo, musíme NĚCO udělat!

Brumbál: Zachovejte klid! Slíbili jsme vydavateli další dvě knížky a já nevidím důvod, proč bychom se měli čehokoliv obávat jenom proto, že se ehm… objevil Harry.

Snape: Co když bude požadovat podíl z výnosu?

(Ticho.)

Brumbál: Eh… jak jsem říkal, velice bych se rozzlobil, kdyby se Harrymu Potterovi něco stalo… pokud bych se o tom dozvěděl.

McGonagallová: Koneckonců není ani zapsaný jako student a nikdo se nebude vyptávat, co se s ním stalo…

Prýtová: To není VRAŽDA nebo tak.

Kratiknot: A pokud je, do Azkabanu půjde Severus, ne my.

McGonagallová: Má naše opatření nějaké nevýhody?

Snape: Jestli si myslíte, že to udělám osobně, pak se šeredně pletete. Omluvte mě, potřebuji si promluvit ve své pracovně s mladým Malfoyem. (Odchází.)

Rowlingová: Ach… není jiná možnost?

Brumbál: Nerozčilujte se, má drahá. Vždyť je to jen vymyšlená postava.

McGonagallová: Ano, jako Quirrell a Skrk a Voldemort…

Prýtová: Voldemort…

Kratiknot: Voldemort…

Sinistrová: No nazdar.

Brumbál: SEVERUSI, POČKEJTE!

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode