4. kapitola 5. část

18.01.2011 19:30

“Tak tady jste,” otočil se muž stojící u dveří a křivě se usmál. Měl stříbřitě plavé, dlouhé vlasy, rovné jako koňské žíně. Byl to Lucius Malfoy.

Julie se otřásla až do morku kostí. Tak takhle to bylo! Ani se nemusela ptát, kdo byl ten prefekt, který proti ní svědčil. Naštěstí nemohla vidět tvář za ní stojícího Severuse Snapea. Byla ledově chladná, zlověstně strnulá, a potom... potom se po ní rozlil drsný úsměv.

“Chvíli jsem ji hledal,” zazněl jeho hlas ocelovým tónem.

“Pan Malfoy byl zrovna na cestě sem, aby se optal na prospěch svého syna,” ozval se Brumbálův klidný sametový hlas v protikladu ke Snapeovu, nyní tak nepřirozeně ostrému.

Jeho oči se upíraly na Julii. “Dorazil právě, když jsme ukládali slečnu Grangerovou na ošetřovnu,” vysvětlil. Ale Julie věděla své.

“Nevím, proč jí to říkáte, Brumbále,” zasyčel Malfoy.

“Má nárok to vědět, Luciusi. Pamatujte na presumpci neviny,” zdůraznil ředitel.

“Však ono se ukáže. Avšak do té doby bude tady slečinka muset počkat v Azkabanu,” usmál se Malfoy.

“Já ale musím důrazně protestovat. Jako její profesor za ni zodpovídám,” popošel Brumbál k velkému krbu.

Je dospělá, Brumbále! Přestaňte si, sakra, hrát na mámu kvočnu a začněte myslet realisticky! Ta holka se právě pokusila zavraždit jednu ze studentek, chcete, aby se to opakovalo?” cedil mezi zuby Malfoy.

“Já ale nevěřím, že to udělala,” pokrčil klidně rameny ředitel opíraje se o římsu krbu.

“Vidělo ji nejméně šest studentů z Havraspáru a můj syn, který je prefekt! To je vám málo?” vztekle na ni ukázal Malfoy štíhlým prstem. Julie se zachvěla. 

„Nebo mi chcete tvrdit, že ti všichni měli skupinovou halucinaci?” zavrtěl Malfoy hlavou a ve tváři se mu rozhostil výraz uspokojení. “Je mi líto. Musím ji vzít s sebou do Azkabanu. Víte přece, že ministerstvo zpřísnilo svá opatření proti používání kleteb, které se nepromíjejí poté, co je veřejně známo, že se Vy-víte-kdo vrací. Za každé použití Cruciatu je bez debat Azkaban,” přistoupil potom s křivým úsměvem k Julii a ztěžka jí položil ruku na rameno. Musela se vší silou vůle držet, aby se neotřásla hnusem.

“Právě jsem byl na cestě tam. Zde jsem se pouze zastavil. Nebude pro mně žádný problém ji tam dopravit, než se věc prošetří,” bezstarostně prohodil.

“S tím nemohu souhlasit,” vážně opáčil ředitel.

“To je mi sice líto, ale budete se muset se svými námitkami obrátit na někoho jiného, než jsem já, Brumbále. Já jen konám svou povinnost a vy to víte. Nesmíte mi v tom bránit, pokud si nechcete znepřátelit ministra,” ušklíbl se Malfoy a popostrčil Julii ke dveřím.

“Máte pravdu, Malfoyi. Půjdu s tím za někým jiným, než jste vy. A to hned,” odvětil ředitel významně a hodil pohledem po Julii.

Malfoy se ani nenamáhal odpovědět. Pouze namířil svou hůlku na Julii a pokynul jí, aby vyšla ze dveří.

“Půjdu s tebou,” ozval se hlas Severuse Snapea. Díval se přitom na dívku.

“To budu rád, Severusi,” pousmál se Malfoy. “Co kdyby se mě také pokusila zabít.” A hrubě strčil Julii, až zavrávorala.

* * *

Nasedli do kočáru a testrálové se rozletěli tryskem. Julii bylo zima jen v tenkém svetru a džínách. Když si sedala na sedadlo, vykoukla jí z kapsy hůlka.

“Tys jí neodzbrojil?” vytřeštil oči Malfoy.

“Nepřišlo mi to nutné,” prohodil laxně Snape. “Ale když myslíš...” A natáhl ruku k dívce. Podala mu svou hůlku bez odporu.

“Jasně, ale víš, jak by to vypadalo, kdybychom jí tam přivedli jen tak s hůlkou v kapse,” procedil k němu Malfoy. “Asi by nám neuvěřili, že je nebezpečná,” dodal polohlasně.

“Hm, to máš pravdu,” zasmál se ledově Snape.

A kočár uháněl chladnou tmou.

Nejeli po zemi. Testrálové roztáhli křídla hned za bradavickými pozemky a řítili se černou nocí. Julie občas zahlédla v hlubině pod sebou rozostřená světla měst. Asi po půl hodině počal vůz klesat. Byli na místě. Pod koly zaskřípal štěrk. Malfoy surově vyhodil Julii z vozu, až klesla na kolena do prachu. Sám seskočil ladně za ní, po něm z vozu vystoupil bledý Snape.

“Petrificus!” spoutal jí Malfoy ruce a zabodl jí hůlku mezi lopatky. Musela jít.

Před ní se proti černi oblohy rýsoval ještě temnější stín vysokých věží. Nejobávanější místo na světě mezi kouzelníky, jež se zvalo Azkaban.

Prošli branou, která zela dokořán jako rozšklebená rána, a vydali se po strmých schodech do podzemí. Jak šli, vzduch se nejen děsivě ochlazoval, ale rovněž jakoby houstl. Julii se zdálo, že se nemůže ani nadechnout. Připadalo jí, že plave ve rtuti. Ledové rtuti. Chvěla se od hlavy až k patě neovladatelným třesem a studený pot se jí lil po zádech. Na slizkých kamenných stěnách hořely louče chladným zeleným plamenem. A všude bylo mrtvé ticho. To ticho ji děsilo snad ze všeho nejvíc. Uvítala by snad více skřeky a sténání. Alespoň by věděla, že je tu ještě někdo živý.

Najednou se chodba rozšířila v jeskyni. Julie přestala cítit tlak mezi lopatkami a zastavila. Věděla, proč ji Malfoy nechal jít první. Nyní pouze tušila jeho zbabělou přítomnost za svými zády. Potom tu byl ale někdo, kdo stál pojednou hned vedle ní. Severus Snape se postavil po jejím boku.

Ze tmy se pomalu počaly vynořovat stíny. Byly to jen mlhavé obrysy. Neforemné postavy v cárech, které za nimi zlověstně vlály. Vypadalo to, jako by neměly vůbec žádná hmotná těla. To byli mozkomoři.

Julie před sebou stačila rozeznat asi tři, než se jí hlava zatočila v šílené závrati. Cítila pouze, jak klesá a jak ji něčí ruce zachytily. Poslední, co zaznamenala, byla jemná vůně jeho černých vlasů.

Probrala se sama od sebe a okamžitě se roztřásla zimou. Ležela na studené udusané zemi kobky. Pomalu nadzvedla hlavu a rozhlédla se. Byla tu sama. Cela byla bez mříží, byly tu jen obyčejné dveře, nyní navíc pootevřené. Věděla, že pokus o útěk by byl sebevraždou. Nikdo kromě Siriuse Blacka (a to byl prý zvěromág - psalo se to po jeho smrti v novinách), nikdy neutekl z Azkabanu. Lidé tu byli uvězněni ve svých vlastních tělech. Okradeni o duše, jen tak vegetovali. A kdo ještě úplně nezešílel, snažil se nepřitahovat na sebe pozornost mozkomorů v zoufalém pokusu zachovat si poslední střípky vědomí sebe sama.

 I Julie se snažila moc nemyslet a necítit. Šlo jí to ale dost těžko, zvlášť když v rukávu nahmatala svou hůlku. Nemohla se ubránit tomu, aby nepocítila vděčnost. Věděla, že tím přitahuje ty stvůry jako magnet, ale musela pomyslet na to, jak ji zachytil, když padala. Tím ji totiž zároveň zaštítil před nimi. Neodvažovali se pít ze Smrtijedů, teď již ne. Od té doby, co byl pán všeho zla u moci. Uchránil ji tedy od prvního střetu s azkabanskými strážnými. Ale Julie si nedělala naděje. Věděla, že to přijde. Snažila se představit si tu hrůzu a trochu se psychicky připravit, ale jedna její část věděla, že jí to nepomůže.

* * *

Snape seděl v temném koutě kočáru a vypadal, že spí.

“Jak můžeš takhle klidně spát?” nechápavě zakroutil hlavou Malfoy a šťouchl do něho stříbrnou hlavicí své hole.

“Ty příšery mě unavily,” zavrčel.

“Pravda, já zapomněl! Ty už je dobře znáš! Už tě nudí!” zasmál se Malfoy a napil se ze zlaté placatky.

“Možná.”

“Já to nechápu. Pořád mi z nich běhá mráz po zádech,” oklepal se Lucius.

“Hm.”

“Ta holka vydrží podle mě...” přivřel oči,” tak... dva dny. Víc ne.”

“Myslíš?”

“Už jsem viděl takových mraky...” mávl rukou Malfoy a bez zájmu vyhlédl z okna.

“Zastavíme se u Reada? Sdělit mu tu slavnou novinu? Určitě by se nám odvděčil!” navrhl po chvíli. „Máme to kousek k jeho anglickému sídlu. Třeba ho tam zastihneme.“

“Nemám náladu. Navíc musím dohlédnout na Brumbála...”

“Jak myslíš. Já tam tedy zajdu sám a shrábnu všechno pro sebe,” pousmál se Lucius a zamnul si ruce.

“Takže Read tě najal?” ledabyle se zeptal Snape.

“Ne. Přišel jsem na to sám. Draco mi psal, že je ta kreatura ve tvé koleji, že je v jeho třídě a že má možnost jí pěkně zavařit. Dal jsem mu tedy pár pokynů a teprve potom jsem dal vědět Readovi, že to s jeho dcerunkou vypadá bledě. Odepsal obratem a nasliboval mi toho hory, když to s ní nějak vyřídím,” chvástal se Malfoy.

“Takže to byla zdařilá Dracova práce, ten Cruciatus?”

“Krev jeho otce se nezapře,” nadmul se Lucius pýchou.

“Vzal si mnoholičný lektvar?”

“Přesně tak. Prý byla pro něho hračka jej připravit. Já jsem vždy věděl, že je to talent!”

Severus se jen záhadně pousmál.

“Budu mu muset zvednout známku z lektvarů,” pronesl potom s podivným leskem v očích.

Vůz prudce zastavil před Bradavicemi. Snape pozdravil Malfoye a vydal se k bráně. Testrálové pokračovali dál černou nocí.

 

4. 4. část - 5. 1. část

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode