9. kapitola

19.04.2012 14:44

Brumbál: Uklidněte se, porada začíná. První bod programu: Rád bych mezi námi přivítal navrátivšího se profesora Snapea.

Snape: Chrmmf.

Brumbál: Severus ochotně stáhnul žalobu, i když jsme se rozhodli nesplnit ani jednu ze stanovených podmínek. Ale abyste se necítil úplně podvedený, UMOŽNÍM vám částečně uskutečnit bod číslo čtyři: Dnes si berete koblihy jako první. (Přihraje Snapeovi krabici s koblihami.)

Snape: (Podívá se do krabice.) Hmm… jsou VŠECHNY plněné švestkami?

Brumbál: Ano.

Snape: (Vezme si tři a podá krabici Kratiknotovi.) To jste nemusel, Albusi.

Kratiknot: (Uchechtne se a pošle krabici dál.) Opravdu ne.

Brumbál: Druhý bod programu: Mám u sebe přání brzkého uzdravení, které byste možná chtěli podepsat… je pro pány Snavelyho, Snavelyho, Snavelyho a Breechese, kteří se u Svatého Munga zotavují z pokusu vytáhnout peníze z Margery Goylové. (Nechá přání kolovat.) A tohle je přání „Užijte si svůj důchod“, taktéž pro… SSS&B se očividně rozhodli přejít po svém propuštění k méně hazardnímu obchodu, ruší svou advokátní kancelář a místo toho budou chovat a cvičit maguáry.

Všichni kromě Snapea: (Smích.)

Snape: Škoda…

(Obrovský kus kamene spadne ze stropu a stůl, který držel pohromadě díky lepicí pásce, se znovu zhroutí.)

Brumbál: Což nás přivádí k třetímu bodu programu: Oprava školy. Přestože –

David Rowling: Huuu ba!

Brumbál: Ehm… nazdar!

Rowlingová: Promiňte! Moje chůva dala před chvílí výpověď.

Brumbál: Tak tedy ahoj, mladý Davey! Propánakrále, roste z tebe ušlechtilý mladý muž! Za chvíli půjdeš do Bradavic, co?

David Rowling: Eeeeeeeeeee aaaa!

Brumbál: Můžu si ho podržet?

Rowlingová: Prosím!

Brumbál: Óóóóóó, není tohle náš veuiký šlobivoučký Davey? Davey povede poladu místo stlýčka Blumbyho, ju? Oooooch, pšečte dnešní ploglam?

Snape: Co je tohle vlastně za jazyk?

McGonagallová: Ach, kuš, Severusi! Počkejte, až budete mít vlastní dítě. Také na něj budete pořád žvatlat.

Snape: Radši se ani nebudu reprodukovat.

McGonagallová: Můžu si ho vzít po vás, Albusi?

Brumbál: Tady máte, Minervo… hups… tady ho tedy nemáte… vypadá to, že se drží pěstičkami mých vousů…

Rowlingová: Ach… dovolte, pokusím se ho z vás sundat…

Brumbál: Ou, ou, OU! Pokuste se, aby mi na bradě zůstalo aspoň pár vousů.

Weasley: Ten má ale stisk, co? Jednoho dne se stane odrážečem, pamatujte na má slova! Má sílu po otci!

Rowlingová: Hodný chlapec, Davey… ano, jednu ruku už sundal! A teď tu druhou… ach ne, znovu se chytnul levou…

McGonagallová: Dovolte, pomůžu vám, Joanne… jdeme na to! No! Naždal, Davey! Naždal, Davey! Óóóóch, naše zlatíčko! Óóóóch, malinkatý miláček!

Snape: Ach můj Bože…

Kratiknot: Můžu si ho také podržet?

Brumbál: Každopádně (Au.) jak jsem říkal, podařilo se mi získat půjčku, která pokryje opravy školy, které můžeme splatit –

McGonagallová: No toto, má moje brýle… pusť je, Davey, ty dloboučký hodňoučký klučíku… ach ne, chytil se mě za vlasy…

Rowlingová: A-ou… pořád se drží…

Kratiknot: Já uvolním jeho levou ruku, vy se postarejte o pravou!

David Rowling: Gi hi hi hi!

Brumbál: Eh, půjčku můžeme splatit z výnosů šesté knihy. Joanne –

McGonagallová: (Ohýbá brýle do původního tvaru.) Půjčka, Albusi? Kolik?

Kratiknot: Mám tě! Mám tě! Co to plovádíš? Co to plovádíš?

Brumbál: Sedmdesát pět tisíc galeonů za docela rozumných smluvních podmínek.

Vektorová: Za jakých –

Kratiknot: Ou! Ou! Svírá moje ucho! A můj let! Zachlaňte mě!

Rowlingová: Mám ho, Filiusi! Promiňte, promiňte…

Kratiknot: A teď moje vlasy! Ou!

David Rowling: Daaa ba!

Prýtová: Mám ho!

Kratiknot: Uf!

Brumbál: Pouze pětiprocentní úrok. Myslel jsem, že to je od pana Malfoye velice štědré, že –

Všichni: Malfoye?

Brumbál: Ano, nabídl mi půjčku. Beru to jako gesto –

Vektorová: V jakých intervalech úroky přibývají?

Brumbál: Heh?

Vektorová: V jakých inter- tedy, jistě jste podepsal jakousi smlouvu či dlužní úpis?

Brumbál: Minutku, přinesu to… (Odchází.)

Prýtová: Hopsasa, děťátko! Hopsa hejsa, Davey! Nahorúúúúú! Pa dum pa dum pa dum!

Snape: Asi budu zvracet.

Kratiknot: To je jistě z těch švestkových koblih.

Snape: Ne, to je z těch žvástů, které ze sebe všichni chrlíte! Co u všech všudy donutí normální, duševně zdravou osobu – ačkoli pán bůh ví, že osoba odpovídající tomuto popisu se nemusí nacházet v této místnosti – aby se proměnila v blábolícího cvoka v okamžiku, kdy zvedne jakéhosi zakrnělého kojence v nasmrádlé plence?

McGonagallová: Řekla bych, že tento pán protestuje až příliš. Nemyslíte, Joanne?

Rowlingová: Nebojte, Severusi, také dostanete příležitost miminko si podržet.

Snape: Jen přes mou mrtvolu!

Kratiknot: No tak, Pomono, Severus se nemůže dočkat, až na něj přijde řada!

Snape: Hej!

Prýtová: Uf! No, pomozte mi trochu, tady, tak… Davey, drahoušku, slez z mého klobouku… a pusť mou hůlku… ach, ne, teď se mě chytil za límec! Díky, Joanne, Minervo.

Snape: Dejte tu věc ode mě pryč!

Rowlingová: Ach, už vážně sklapněte, Severusi, víte, že to chcete! Tady…

Snape: Eh. Dobže, už ho dlžím…

Sinistrová: Ale ale, Severusi, že by to bylo žvatlání?

Snape: DE! Takhle bluvíb, když debůžu pořádně dýchat! Ten holobek bá pevdý stisk! Drží bdě za dos!

Rowlingová: Ach jo… Davey, pusť nos toho pána… no tak…

Snape: Och, teď mě chytnul za vlasy! Weasley, opravdu jste tohle zplodil? Nebo Joanne za vašimi zády obcovala s humrem?

Weasley: Hmmm, to by vysvětlovalo, přece ve vodě vždycky zčervená…

Rowlingová: To už by stačilo… raději bys zas měl jít na chvilku k mamince, Davey…

Brumbál: (Vejde.) Tady to je! (Podá papír Vektorové.)

Vektorová: Částka narůstá každou hodinu!

Brumbál: Heh?

Snape: Jsem celý poslintaný…

Vektorová: To znamená, že musíte zaplatit pět procent za každou hodinu, kdy se nesplatí dluh! A úroky jsou navíc kapitalizované!

Brumbál: Heh?

Snape: Vlastně ani nevím, jestli mě tahle věc poslintala nebo jenom POMOČILA…

Vektorová: To znamená, že musíte zaplatit pětiprocentní úrok za všechno, co momentálně dlužíte!

Brumbál: Ach můj… to by mohlo narůstat vskutku rychle.

Rowlingová: Myslím, že vás jen poslintal. A vypadá to, že si něco nacpal do pusy –

Vektorová: Musíme mu zaplatit jak nejrychleji to půjde!

Rowlingová: – Otevři, Davey! Nech maminku, aby to vyndala… copak tam máš? Doufám, že to není další pavouk –

Brumbál: Ach ne! Naší jedinou nadějí je poslat vydavateli co nejdříve šestou knihu!

Rowlingová: (Vytáhne ven z Daveyho pusy mokrý chuchvalec vaty.) Ach ne… jenže kapitola 13, 14 a 15…

Brumbál: Joanne! Potřebujeme šestý díl! Co nejrychleji!

Rowlingová: Pracuji na tom, Albusi, jenže je to poněkud složité, když mám dítě, víte. A moje chůva dala výpověď, pamatujete?

Snape: No, když nikdo z vás už nebude TYHLE koblihy jíst…

McGonagallová: Poslužte si!

Brumbál: Teď musí jít všechno stranou! Uvědomte si, že s každým dalším zpožděním hrozí, že by Lucius Malfoy nakonec mohl vlastnit školu! Sbor vám pomůže – jsem si jistý, že se rádi ujmou opatrování Daveyho ve chvílích, kdy budete psát. Teď mě prosím omluvte, mám jisté neodkladné záležitosti! (Vezme roha.)

Vektorová: Musím pořádně propočítat tyhle úroky! (Zmizí.)

Sinistrová: Ach, málem jsem zapomněla, musím se připravit na jisté jednání! (Zdejchne se.)

Hagrid: Čas nakrmit tlustočervy!

McGonagallová: Oznámkovat úkoly…

Prýtová: Prořezat masožravé rostliny…

Snape: Mmmf mpph fmm gmpf!

Kratiknot: Připravit písemky…

Hoochová: Zorganizovat famfrpálový trénink…

Trelawneyová: Cítím, že budu mít vidění…

Weasley: Musím jít pochytat pár rarachů na hodinu…

Rowlingová: No, Severusi, jste jediný bez výmluvy. Pěkně se postarejte o mého chlapce. Já musím psát!

(Všichni zmizí.)

Snape: JÁ JSEM MĚL VÝMLUVU! JENŽE JSEM MĚL PLNOU PUSU!

(Zvuk rychle se vzdalujících kroků.)

Snape: VRAŤTE SE ZPÁTKY! VY SRABI!

(Ticho.)

Snape: PŘECE MĚ NENECHÁTE NAPOSPAS TOMUHLE… STVOŘENÍ!

(Ticho.)

Snape: COŽPAK MĚ NIKDO NEPOSLOUCHÁ?

David Rowling: Glmph aaa bú…

Snape: Ach ne… co je tohle… tohle za PŘÍŠERNOST! Je to… ZRŮDNÉ MIMINO Z PLANETY X! Ach neeee! On še plaží pšímo ke mně! Bum! On zbožil Westminstelské opatství! Aaaa! A pševlhnul londýnský Towel! Šlobivé dítě! Neee! Neboulej Buckinghamský pauác! Aaaaaa –

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode