2. Začiatok siedmeho ročníka

15.04.2011 18:15

Hore v spoločenskej miestnosti si Ron Weasley pripadal trochu vyplašene. Po celom roku sa rozhodol, že je pripravený pozvať Hermionu na rande. Keď prišla do miestnosti, hlasne zarozprávaná s Harrym, Ron k nim pristúpil s hlúpym pocitom. Harry sa pozrel na Ronovu tvár a okamžite mu to trklo, takže prešiel k Deanovi a Seamusovi pokecať si o metlobale. Ron otvoril ústa, aby prehovoril, ale presne v tom okamihu sa na Hermionu vrhla Parvati.

 

"Ach, Hermiona! Počula si o Pierrovi?" Hermiona pokrútila hlavou.

 

"Ach, môj bože, tebe som to ešte nerozprávala?" pokračovala Parvati. "Toto leto som šla do Francúzska, a on bol ten najohnivejší a najúžasnejší chalan, ktorého som kedy stretla! Oooh, musím ti o ňom porozprávať!" Ron postrehol, že hoci sa Hermiona posadila s Parvati, aby nepretržite klábosili o tom poslednom (Pierrovi, tentoraz), tvárila sa pri tom rozhovore dosť unudene. Ron si vzdychol. Hermiona bola o toľko nad ním - so všetkými tými intelektuálnymi nezmyslami. Asi by sa viacej tešila z rozhovoru o Aritmantike než z rozhovoru o chalanoch - alebo s chalanom, keď na to príde. Keď Ron hľadel na jej peknú tváričku, zmenil svoje rozhodnutie. Počká ešte chvíľu než ju pozve von. Možno bola predurčená byť tým typom dievčaťa, do ktorého ste večne zamilovaní, ale pri chodení s ňou nikdy nebudete v pohode. Zamieril k Harrymu a ostatným kamošom.

 

* * * * **

 

O pár ďalších dní si Harry uvedomil, že hoci je siedmy ročník plný srandy, je tiež strašne namáhavý. Preklínal sa za to, že chce byť aurorom - stále trčal v triede profesora Snapa. Našťastie tam bola stále aj Hermiona, hoci veľa známych tvárí, tak ako Ron a určite Neville, si zvolilo možnosť nevybrať si tento vyčerpávajúci predmet. Harry nenávidel dvojité Elixíry, pretože to znamenalo deliť sa o čas so Slizolinom - čo nanešťastie zahrňovalo Draca Malfoya. Ale na druhej strane, prečo by sa mal Malfoy vykašľať na Elixíry? Pre neho to bolo jasné Véčko, bez akejkoľvek práce. Takže bol práve na Elixíroch a Snape priraďoval partnerov. Daj mi Hermionu, modlil sa Harry, prosím. Potrebujem dobré známky a s ňou sa ľahko pracuje.

 

"Pozrime sa na to... máme tu slečnu Parkinsonovú a ... ach, prečo nie... pán Potter," riekol ľadovo Snape.

 

Harry zaklial. Dopekla, dopekla, dopekla. Zo všetkých ľudí akurát Parkinsonová. Nenávidel Pansy Parkinsonovú, ktorá mala v škole veľmi rozšírenú povesť veľmi, veľmi dostupnej a veľmi, veľmi veľkej mrchy. Do pekla, dokonca tí slizolinčania, čo s tou babou spali, ju nemali radi. Harry sa na ňu uškrnul, keď Snape zavolal ďalšiu dvojicu... "Slečna Grangerová a pán Malfoy."  Harry strelil súcitným pohľadom po Hermione. Je mi to ľúto, naznačil ústami. Dopadla ešte horšie ako on.

 

* * * * **

 

Draco sa zamračil na svoju partnerku. Áno, bola veľmi inteligentná a veľmi pekná, ale bola to Grangerová. To dievča, ktoré nenávidel od prvého ročníka. Do pekla, dokonca mu kedysi strelila facku! Také niečo by nikomu neprešlo. A on stále neprišiel na naozaj skvostný spôsob, ako jej to vrátiť.

 

"No," povedala Grangerová, keď prešiel k stolu, kde sedela. "Máme robiť Všehodžús. Naozaj to nie vôbec ťažké."

 

"Sklapni, Grangerová. Je sakra ťažký," odvetil, jeho zamračenie sa prehĺbilo.

 

K jeho prekvapeniu sa Grangerová usmiala. "Ani nie je," povedala mu. "V skutočnosti je dosť ľahký... Ja som vlastne uro- chcem povedať, som si istá, že je jednoduchý." Pozrel sa na ňu, ale ´vypol zvuk´. To bolo niečo, čo robil často - predstieral, že počúva, ale v skutočnosti ´hodnotil´. Práve keď si všímal tie nádherne vlasy, ktoré bezstarostne dopadali na stôl, vyletela na neho. "Nepočul si ani slovo z toho, čo som povedala?" riekla. "Vravela som ti, aby si priniesol všetky tie prísady a ty si nezobral na vedomie ani slovko, čo som vravela!"

 

"Prepáč," zamrmlal, keď vstal, aby šiel po tie prísady. A potom ho to trklo. On sa práve ospravedlnil Grangerovej?

 

* * * * **

Hermiona pocítila príval sebadôvery, keď si všimla, koľko pohľadov od siedmackých chalanov sa jej od začiatku roka dostáva. Pravda, vďaka svadbe sesternici (a jej neustáleho jačania, že si má tie vlasy radšej skrotiť) počas leta minula majland na kaderníčky, ale tentoraz vážne našla ľahký spôsob, ako udržať svoje vlasy menej kučeravé a viac... jemne skaderené. Okrem tohto Hermionu prekvapilo, že si ju chalani všimli. Nič iné sa na nej nezmenilo. Stále bola knihomoľka, krpec a náladová baba. Do pekla, uvedomila si zrazu, keď ležala tú noc v posteli, dokonca Malfoy si ju dnes prezeral. Niežeby to bol vážne nejaký úspech, ale Malfoy, jej úhlavný nepriateľ, jej nevedomky oznámil, že si stále uvedomuje, že je príslušníčkou... a dobre vyzerajúcou príslušníčkou... opačného pohlavia.

 

Hermiona začala žasnúť. Draco Malfoy, ten najsexy chalan v celej škole, si ju obzeral. Počkať - pomyslela si náhle -Draco Malfoy ako najsexy chalan na celej škole? Sexy? Pravda, vzdychla si, prekliato dobre vyzeral, ale bol to bastard. Stále ten istý starý bastard. Rozhodla sa, že pohŕda ním, ale nie je jeho dobrým výzorom.

 

* * * * * *

"Takže, Ron, pozveš ju alebo nie?" spýtal sa Harry kvôli Uvítaciemu tanečnému večierku, ktorá škola usporiadavala pre siedme ročníky. Bola to skoro nová tradícia, ale z toho, čo Harrry vedel, Lavender a Parvati, rovnako ako iné strelené baby z iných fakúlt, šli za vrchnosťou a sťažovali sa na nedostatok tanečnej zábavy. Ako výsledok sa Dumbledore s učiteľským zborom (s výnimkou Snapa) rozhodol, že počas školského roka sa usporiada niekoľko tanečných večierkov, kde sa od každého očakáva, že sa zúčastní. A pretože to bol siedmy ročník, Harry vedel, že každý, kto pôjde, musí mať partnerku - čo tiež znamenalo, že aj on musí nejakú mať.

 

"Ja neviem, Harry. Myslím, že povie nie," odvetil Ron, keď sa túžobne pozeral na Hermionu, ktorá si v opačnom rohu robila úlohy.

 

"S kým ideš ty?"

 

Teraz bola na rade Harry, aby sa zatváril trochu sklesnuto. "Ešte som nikoho nepožiadal... hoci neuveríš, kto mňa požiadal dnes!"

 

"Kto?" spýtal sa Ron, keď vzhliadol trochu zaujatý. "To tučné dievča z Bystrohlavu? Vyzerá ako pes, keď si v jej blízkosti, slintá za tebou... dosť nechutné, ak sa ma pýtaš."

 

Harry sa zamračil. "Nie, ona nie. A Ron, ty blbec, také niečo povedať bolo naozaj hnusné, ale do pekla, vážne s tebou súhlasím. Nie, v skutočnosti... niečo také mi zašepkala do ucha Pansy Parkinsonová."

 

Ron sa zasmial. "Snaží sa o rekord - spím s každým chalanom v siedmom ročníku a ty si jej ďalší cieľ! Ako sa to dá urobiť lepšie, než ťa pozvať na tanečný večierok?"

 

"Neodpovedal som jej," nevrlo riekol Harry. "Ale ja ju totálne nenávidím, a v žiadnom prípade sa s tým dievčiskom nevyspím. Nanešťastie, ak sa nedostanem k tomu, aby som niekoho požiadal... zostáva... " zamračil sa. "Potom požiadam jednoducho Hermionu ako priateľku," povedal, keď si to dal dokopy.

 

"Čože? To nie je fér!" vykríkol Ron. "Ak ju má niekto požiadať ako priateľku, mal by som to byť ja!"

 

"Ježiši, Ron... vážne sa chováš ako baba! ´Mám ju rád, ach počkať, nie, nemám. Spýtam sa jej, ach počkať, nie, nespýtam´. Daj si do poriadku tú tvoju zasranú myseľ!"

 

* * * * * *

Draco sa ponevieral po svojej spoločenskej miestnosti, doslova sliedil po koristi - rande. Niekoho príjemne pretiahnuť na konci večera bolo nevyhnutné, takže zostáva... nuž, dozaista každá v tejto miestnosti. Kto by odolal jeho prekliato skvelému vzhľadu? Okamžite zamietol Parkinsonovú, to otravné dievčisko. Nemohol uveriť, že akurát s ňou zo všetkých ľudí prišiel o panictvo, ale bolo to v šiestom ročníku a on bol, nuž, trošku zúfalý. Bolo to predtým než dospel k svojim hustým blond vlasom, ktoré ho spravili neuveriteľne sexy. Po pravde, Draco nenávidel Parkinsonovú viac než kohokoľvek iného. Vždy bola do neho celá preč, večne čakala sexuálne láskavosti, ktoré on nebol ochotný poskytnúť. Koľkokrát jej povedal... "Parkinsonová, tento prekliato dobrý vzhľad je na teba plytvaním!" svojím najkrutejším hlasom? Prečo večne predpokladala, že žartuje? Ach, svätá prostota, akurát k nemu kráčala.

 

"Dra-co," zavrčala roztomilo. Zamračil sa, snažil sa zničiť svoj výzor, hoci to bolo fyzicky nemožné (aspoň v jeho mysli).

 

"Čo chceš?" nakoniec sa spýtal napätým hlasom.

 

"Ach," odvetila, pravdepodobne sa snažila znieť nežne, ale namiesto toho to znelo, ako keby sa dusila ďatelinovým pivom. "Len som sa ťa chcela spýtať, s kým ideš tancovať."

 

"To nie je tvoja vec, Parkinsonová. A nech ti jasné, že by som nikdy, sakra, nešiel s tebou."

 

"Ach, tak aby si vedel, ja už som požiadala niekoho iného, kto vyzerá lepšie než ty, aby so mnou šiel," úskočne riekla Pansy. Draco naozaj začal venovať trochu pozornosti. Nikto na tejto škole nevyzerá lepšie než ja, pomyslel si nahnevane. Do pekla, som si istý, že dokonca Grangerová si myslí, že som úžasný. Počkať, náhle si pomyslel, prečo ho kurva napadla práve Grangerová?

 

"A kto by to mal byť, Parkinsonová?" nakoniec sa spýtal, tak potichu, ako sa dalo. Každý, kto ho poznal, vedel, že čím tichší bol jeho hlas, tým bol on nebezpečnejší.

 

"Ach... jeden tvoj dobrý kamarát," trochu sa zachichotala. Draco bol dosť bystrý na to, aby vedel, že nemyslela Crabba a Goyla, tých buranov. Niežeby posudzoval chalanov alebo niečo také, ale Draco vedel, že oni asi určite nespadali do kategórie ´úžasní´.

 

"Kto je to, Pansy?" Strácal trpezlivosť.

 

"Harry Potter,“ riekla, skoro sa v tejto chvíli smiala. Draco cítil, ako mu vrie krv. Zo všetkých možnosti, ako ho naštvať, pozve Pottera, na tanečný večierok!

 

"On s tebou nepôjde," podarilo sa mu nakoniec povedať. "On s tebou nikdy nepôjde."

 

"Isteže pôjde... ja ho... zvediem," vydýchla, keď sa k nemu priblížila. Draco zatvoril oči. Nenávidel Pansyine jemné, či skôr, nie tak jemné pohyby. "Pansy," riekol, keď zdvihol ruku. "Nemám záujem. Choď to skúšať na Pottera, ale pochybujem, že bude mať tiež záujem... ale možno, pretože sa ten malý chlapík vôbec nedostal k činu... pôjde po tebe," dodal, jeho hlas horel nenávisťou pri predstave, že sa Potter dostáva k činu s... Grangerovou? Prečo sa mu do pekla stále mieša do myšlienok? Špinavá, sexy humusáčka, pomyslel si nahnevane.

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode